En vanlig dag

Ett inlägg då jag berättar ungefär hur en vanlig vardag här i Spanien ser ut för mig :) Inspiration: Käraste Sara Andurén
 
 
1. Jag vaknar, ovilligt, så jag snoozar några gånger. Tills jag inser att jag inte kommer hinna. Då går jag upp. ;)
 
2. Jag äter min otroligt nyttiga frukost. Oftast består den dock bara av kaffe men ibland så har vi supersmaskiga kokor hemma och då finns det inte mycket att göra :). Om ni undrar, nej, det finns ingenting annat, detta är hur frukost i spanien ser ut. Känner inte att jag riktigt är i sits att kommentera det ännu men i framtiden kan jag garantera att det kommer finnas "gott och gräddat"-bröd i skafferiet ;)
 
3. Exakt klockan 08:15 varje morgon ropar bea från hallen, då är det dags att gå! På vägen stannar vi och blockar upp Maria som bor i ett hus 3 min bort, sen börjar vi vandra. Detta är hur vägen till torget och skolan ser ut på morgonkvisten :)
 
4. 08:40 öppnas dörren och vi kan gå in i denna kära byggnaden, privatskolan Colegio San Gregorio!
 
 
5. Detta är det kära klassrummet som jag har mina flesta lektioner i, och ja, jag har smygfotat.. Det är nämligen nolltolerans med mobiltelefoner i hela skolbyggnaden. Första dagen frågade jag bea vad som hände om läraren såg en mobil, hennes svar:
"de tar den"
Jag: "ahaa när får man tillbaka den?"
"i slutet" 
"slutet av lektionen?"
"Nej"
"slutet av dagen?"
"Nej, av terminen.."
GULP! Så nej, jag tänker inte offra min mobil för ett fint foto av klassrummet..
 
6. Det är 3 lektioner på raken innan det är rast, här i spanien kör man liksom allt på en gång :) Rasten är typ 30/40 min och då går man till torget och hänger och många köper mellanmål (godis eller chips) Man går genom den här fina öppningen påväg till torget från skolan och detta är den godisaffär som är mest poppis :)
 
 
7. skolan slutar oftast typ 14:10 eller nått sånt, då går man hem igen :) Antingen ses man sen allihopa och gör nått kul eller så ses man inte och i så fall pluggar man i stället. Eller i mitt fall: Låtsas plugga men sitter egentligen och tjuvkollar på Suits S.02 igen.. hehe 
juste lunchen äter man också efter skolan vid typ 3/halv 4
 
8. På tisdagar och torsdagar är det basketträning! Då tränar vi i ett av husen på den här idrottsanläggningen :) Och om ni undrar är den här byn väldigt liten :) Har inte på snart tre veckor någonsin gjort annat än gått om man ska nånstans. Det som är längst bort i byn tar typ 20 min att gå till haha.
 
9. Efter basketen kommer man hem, duschar i denna MINIMALA och komlicerade dusch (egentligen är den inte så liten men som ni ser på bilden är det en asonödig typ sittplats som tar upp typ hela duschen och gör att man typ inte kan stå mitt där duschstrålen kommer.. morons som kom på den idén.. Efter duschen äter man middag vid ca. halv 10 :)
 
10. Tillbaks i sängen är jag förhoppningsvis vid 11 :) då är det nattinatti :D
 
 
Där har ni en spansk dag för en swedishgirl som mig ;) haha
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saraaaaaaa

haha ååååå, älskar att jag känner igen mig i massa grejer du skiriver! Bra inspirationskälla!

2012-09-29 @ 11:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0