mat

Åt precis lunch, vi åt paella vilket är en typisk spansk maträtt som i princip är en risröra med olika grejer i, idag var det seafood paella på menyn. Och vad finns i det om inte bläckfisk?

För typ 5 år sedan var min farmor på besök i stockholm när hon fyllde år och vi skulle gå ut och äta middag på hennes favoritrestaurang som var en grekisk restaurang på söder. Vi åt då grekisk paella vilket är nästan samma sak men mindre grötigt. Det var då bläckfisk i den med. När jag såg bläckfisken i maten, och såg när de andra åt det blev jag så äcklad att jag var tvungen att gå därifrån, jag vet inte varför men det är nått med bläckfisk som jag bara INTE klarar av. Jag tänker bara hela tiden på hur den ser ut och allt.. eeeuw. jag lovade mig själv den dagen att jag ALDRIG i mitt liv skulle smaka bläckfisk.

Så alltså blev det skitstelt nu när vi åt för som de flesta vet så är jag väldigt kräsen när det kommer till mat men nu när jag åkte till spanien bestämde jag mig för att växa upp och säga att jag gillar allt! det har gått ganska bra hittils, jag har ätit helt sjuka grejer som jag aldrig skulle testat för en månad sen men.. bläckfisk är droppen. FYFAN, jag tänker ALDRIG äta bläckfisk. Jag satt och försökte få det att se ut som jag inte medvetet försökte pilla bort bläckfisken men det gick inte så bra.. pappan märkte direkt och ba' "gillar du inte maten" och jag satt bara där som en idiot och ba' "jooo den är jättebra, gillar jättemycket" ... bra lina.. hans ansikte skrek "I can see rigth through you". Piiiinsamt!! Aja jag får gottgöra det genom att äta massor ikväll!

Nu måste jag gå! Vi ska snart åka och kolla på en kyrka! tror jag..
paella
euuw..

Kommentarer
Postat av: Mippis

JAG ÄLSKAR BLÄCKFISK!!!

Svar: oh no you didn't!
Blume

2012-09-16 @ 15:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0